نمایندگی تعمیرات ال جی

تعمیر تخصصی محصولات ال جی

نمایندگی تعمیرات ال جی

تعمیر تخصصی محصولات ال جی

کمپانی سونی

  بدون تردید سونی یکی از بازیگران اصلی فناوری دنیا در طول دهه‌های اخیر بوده است. روزنامه گاردین در مطلب کوتاهی به ذکر نکاتی در مورد تاریخچه شرکت سونی پرداخته که شاید برای کسانی که چندان با این غول فناوری آشنا نیستند، مفید باشد.

  شرکت سونی در سال ۱۹۴۶ توسط Akio Morita و Masaru Ibuka بنیان‌گذاری شد. نام این شرکت برگرفته از کلمه لاتین sonus به معنی صدا است. جالب است بدانید سال ۱۹۶۱ سونی اولین شرکت ژاپنی بود که سهامش در آمریکا عرضه شد. همچنین سال ۱۹۷۳ این شرکت نخستین جایزه Emmy را برای توسعه تلویزیون‌های رنگی Trinitron دریافت کرد. این شرکت سال ۱۹۸۲ اولین سی‌دی پلیر را با نام CDP-101 معرفی کرد.

کیف سونی  کمپانی سونی سال ۱۹۸۹ با خرید Columbia Pictures به قیمت ۳٫۴ میلیارد دلار وارد دنیای هالیوود شد. این کمپانی سال ۱۹۹۱ به Sony Pictures Entertainment تغییر نام داد.

  سال ۱۹۹۹، AIBO روبات اسباب‌بازی این شرکت، به شکل یک سگ، ساخته شد. این روبات بعدها به تالار مشاهیر روبات‌های دانشگاه Carnegie Mellon به عنوان بهترین محصول روباتیک که تا آن زمان به بازار مصرف عرضه شده بود، راه یافت. آخرین نسخه از این روبات سال ۲۰۰۵ ساخته شده است.

  تا سال ۲۰۱۳ شرکت سونی توسط Sir Howard Stringer تاجر ولزی به عنوان رییس هیئت مدیره مدیریت می‌شد. او سال ۲۰۰۵ به عنوان اولین مدیر عامل غیر ژاپنی این شرکت انتخاب شد و  سال ۲۰۱۰ جای خود را به Kazuo  Hirai داد و به مقام ریاست هیئت مدیره شرکت سونی منصوب شد و سال ۲۰۱۳ از این پست نیز کناره‌گیری کرد.

  سونی یکی از تولید کنندگان پیشرو در محصولات الکترونیک، محصولات صوتی تصویری، ارتباطات، بازی‌های ویدیویی، و فن آوری اطلاعات برای بازارهای عادی و حرفه‌ای است که این شرکت را تبدیل به یکی از ثروتمند ترین شرکت‌های جهانی کرده است. فعالیت‌های اصلی در زمینه تجارت این شرکت شامل شرکت سونی (Sony Corporation)، فیلمسازی سونی، بازی های کامپیوتری سونی، شرکت سونی اریکسون و شرکت بازرگانی سونی می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.